سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت السلام کفیل

حوزه/ حجت السلام کفیل گفت: اگر لطف و کرم امام زمان(عج) که سنت دیرینه ای در خاندان آن حضرت است برای مردم به ویژه برای نسل جوان بیش از پیش بیان شود، علاقه و شوق جوان‌ها درباره امامشان بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، ظهر امروز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ مراسم سخنرانی حجت الاسلام محمدصادق کفیل، مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) به مناسبت آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سالن اجتماعات سپاه ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد با رعایت نکات بهداشتی و طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

حجت الاسلام کفیل با اشاره به چهار مورد از آسیب‌های مربوط به مهدویت، گفت: بی تفاوتی افراد متدین نسبت به اتفاقات جامعه به گمان اینکه جامعه رها شود تا حجت خدا وارد عمل شود، بسترسازی ترویج گناه و همه گیری فساد و ظلم در جامعه به زعم عمل به روایات جعلی یا ضعیف که درباره ظهور آمده و خوشحالی از بدبختی افراد جامعه و ناله‌های مظلومانه آنها به امید اینکه دادرس آنها بیاید و دادخواه آنها شود؛ از موارد انتظارهای غلط است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه معصومین به موارد مطرح شده مخالف برداشت افراد متوهم می‌باشد، ایشان اذعان کردند برای جلو گیری از تفکرات منحرف و خطرناک آخرالزمانی که تا حدودی در القاء تفکرات خود پیشرفت کرده اند بایستی اقدامات متقابل و در حد وسیع صورت بگیرد. برای برطرف کردن انتظار منفی باید نگاه‌ها را به سمت انتظار مثبت سوق داد، یعنی جامعه دین دار به جامعه دین یار تغییر کند و افراد نسبت به همدیگر دغدغه‌مند باشند و آمادگی خود و دیگران را در جهت ظهور و یاری امام زمان(عج) بالا ببرند.

مسئول بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ارائه چهره خشن از امام زمان(ع) را دومین آسیب مربوط به مهدویت دانست و گفت: این قسمت از القاء تفکرات انحرافی و مغرضانه را غرب بر عهده گرفته است و توسط فیلم‌ها به خورد مردم می‌دهد، از آنجا که اعتقاد و انتظار فرج را از شیعه نتوانست بگیرد دست به تخریب چهره ظهور زده است و در تلاش است که به نسل‌های جوان نشان دهد که اگر منجی بیاید نیمی از افراد به دستش کشته می‌شوند و با این روش اضطراب را در افراد بهینه کند.

وی افزود: برای مقابله با این اقدامات شوم انجام شده توسط اجانب باید بحث مهربانی و رأفت امام زمان(عج) را در جامعه بازگو کنیم و بگوییم امام به منزله پدری مهربان و دلسوز است که با آمدن و حضور نورانی حضرت تمام مشکلات بشریت حل و عقول افراد کامل خواهد شد. اگر لطف و کرم امام زمان(عج) که سنت دیرینه ای در خاندان آن حضرت است بلاخص برای نسل جوان بیش از پیش بیان شود، علاقه و شوق جوان‌ها درباره امامشان بیشتر می‌شود.

این کارشناس مهدوی آسیب سوم را تعیین وقت برای ظهور و آسیب آخر را مرتبط کردن آخرالزمان با اتفاقات و حوادث روز دنیا دانست و بیان داشت: اولا آخرالزمان چه زمانی می‌باشد؟ آن چیزی که به طور دقیق و متقن بیان شده آخرالزمان، از زمان وجود پیامبر اعظم(ص) به بعد است، پس نمی‌شود یک مقطع از زمان را آخرالزمان قلمداد کرد؛ ثانیا: اگر اتفاقات گوناگون را به بحث آخرالزمان ربط دهیم و بگوییم فلان بیماری زمینه ظهور است یا فلان رخداد جزء علائم ظهور است، با این کار ظهور و اعتقاد به آن را تضعیف می‌کنیم، به خاطر این که با سپری شدن زمان آن اتفاق یا بیماری فراگیر، ظهور صورت نگرفته و این کار باعث دل‌زدگی و بی اعتمادی مردم می‌شود.

حجت الاسلام کفیل در ادامه شرایط و زمینه ظهور را این گونه تعریف کرد: از جمله شرایط و علائم ظهور، ظلم‌ستیزی و ایجاد قسط و عدل است. اگر این تفکر در بین مردم رشد کند جامعه آماده رؤیت خورشید عظمای ولایت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha